خانه / اخبار / خبر انتشار کتاب «چشم های یلدا» در سایت خبرگزاری مهر

خبر انتشار کتاب «چشم های یلدا» در سایت خبرگزاری مهر

 

در کتابی به نام «چشم‌های یلدا»؛

رمانی به قلم سه نویسنده منتشر شد

 

شناسهٔ خبر: ۴۲۳۴۹۱۲ – 

رمان «چشم‌های یلدا و کلمه – کلید جهان هولوگرافیک» نوشته مشترک «آرش آذرپیک»، «هنگامه اهورا» و «نیلوفر مسیح» از سوی «نشر روزگار» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «این کتاب در آغاز تنها قرار بود مانیفستی جامع باشد از آرا و نظریه‌های بنیان‌گذار و تئوریسین مکتب اصالت کلمه – آرش آذرپیک – اما به درخواست دو تن از شاگردانش یعنی نیلوفر مسیح و هنگامه اهورا به صورت دو داستان پیوسته و یا رمانی دوپاره درآمد و از ویژگی‌های منحصر به فردش اینکه، تا جایی که ما دیده‌ایم نخستین رمانی است که سه نویسنده آن را به رشته تحریر درآورده‌اند.

ریشه فلسفه و ادبیات کلمه‌گرا نگرشی‌ است الهام‌گرفته از معجزه کلمه‌محور هستی‌بخش یکتا یعنی قرآن کریم و بر اساس طرح کرسی‌های نظریه‌پردازی، جنبش نرم‌افزاری و دیدگاه اسلامی – ایرانی کردن علوم انسانی پایه‌گذاری شده و بیش از یک دهه است که به جهان اندیشه و ادبیات معرفی و در زمینه آن چندین کتاب، رساله و پایان‌نامه چاپ شده و آثار و مقالات بی‌شماری نیز در نشریات انتشار یافته است».

همچنین پشت جلد این کتاب آمده است: «چشم‌های یلدا» رمانی‌ است جذاب که در آن فلسفه و ادبیات کلمه‌گرا تشریح شده و بی‌گمان اگر خوانش آن با ارتباط بی‌واسطه باشد نظرگاه مخاطب را به جهان، انسان، زبان و ادبیات به گونه‌ای همه‌جانبه‌ دگرگون خواهد کرد.

جلد اول کتاب «چشم‌های یلدا و کلمه – کلید جهان هولوگرافیک» در ۴۱۱ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۴ هزار تومان، منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *