خانه / اخبار / «کسی پیام مرا به گنجشک های قرن بعد ببرد» پیامی به محافل ادبی کرمانشاه و البته کشور به قلم جناب آقای زرتشت محمدی

«کسی پیام مرا به گنجشک های قرن بعد ببرد» پیامی به محافل ادبی کرمانشاه و البته کشور به قلم جناب آقای زرتشت محمدی

 

 

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

 

من شهید شده ام، نسل آینده تاوان خون من را بگیرد.

                                                                «نیمایوشیج»

 

«از سنگرسازان بی سنگرِ دیروز تا فرهنگ سازان بی فرهنگِ امروز»

 

 

 

مکتب «اصالت کلمه» یک مکتب جهانی است و به هیچ وجه ربطی به ادبیات مرداب زای کرمانشاه ندارد. کرمانشاه دیار لاهوتی ها، بهزادها، احمد عزیزی ها، علی محمد افغانی ها، درویشیان ها، یاقوتی ها، محبت ها و… از حوالی دهه ی هشتاد تا کنون چیزی به عنوان ادبیات ماندگار ندارد، جز جشنواره های خنثی و شب شعرهای خنثاتر که همه دورهمی‌ هایی ست برای گذران عمر و ابطال ثانیه ها. مکتب اصالت کلمه بعد از اعلام حضور از سوی همین جماعت مرداب نشین با انواع تهمت ها، سرقت های ادبی، دردسرسازی برای اعضای مکتب، عدم پوشش خبری و عدم هرگونه حمایت و همکاری، شکایت های پی درپی به نهادهای قانونی با عناوین و تهمت های ناروا و… مواجه بوده که دلیلش جز «حسادت» چیز دیگری نمی تواند باشد!!!

در دوران هشت ساله ی عشق و شهادت، شاهد سنگرسازان بی سنگر بودیم اما سال هاست، با فاصله گرفتن از اصالت توحیدی و انسانی انقلاب، شاهد ترکتازی «فرهنگ سازان بی فرهنگ» در همه ی عرصه های فرهنگی_هنری این وادی هستیم. واقعاً از کجا به کجا رسیده ایم؟!

 

 

از مسئولان فرهنگی، مسئولان اداره ی ارشاد، مسئولان نهاد کتابخانه های استان فراتر از هژمونی و نفوذ باندهای به ظاهر ادبی تقاضای پیگیری دلسوزانه داریم. «چرا و در کمتر از یک هفته؟!»، «چرا و در کمتر از یک هفته؟!»

پس از سال ها فعالیت سیاه کوتوله های ادبیات و راه اندازی کمپین «نه به مکتب اصالت کلمه» در سطح استان کرمانشاه و سپس کشور، اکنون شاهد گستاخی های حقارت آمیز دیگری از این عالی جنابان هستیم:

 

۱)ربودن کتاب قطور ۱۰۰۰ صفحه ای و دو جلدی «چشم های یلدا و کلمه _کلید جهان هولوگرافیک_»، از دو کتابخانه ی عمومی شهر اسلام آباد غرب، بلافاصله پس از قرار دادن کتاب در کتابخانه های عمومی کشور، با وجود دوربین مداربسته؛ و ما نمی دانیم در کتابخانه های شهرهای دیگر وضعیت چطور است گر چه ظاهراً در یکی، دو شهر دیگر هم این کار زشت صورت گرفته است.

باید خاطرنشان شد در خرید کتاب مذکور علاوه بر مساعدت مدیر کل محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه _جناب دکتر جعفری_ و معاونت محترم این سازمان _خانم دکتر پریسا محمدی _، نهاد کتابخانه ها نیز با یاری جناب دکتر رضا کریمی ۵۰ دوره از آن را خریداری و در کتابخانه های استان توزیع کردند. هم چنین اخیراً هر دو در برگزاری جلسه ی نقد کتاب مذکور سنگ تمام گذاشتند. با سپاس از این اقدام فرهنگی گلایه ی ما خطاب به مسئولان دو کتابخانه ی عمومی در اسلام آباد غرب است که بلافاصله «چشم های یلدا» پس از تحویل همزمان مفقود شد که این نمی تواند یک اتفاق معمول برای پرواز این کتاب باشد و شائبه ی نفوذ برخی باندهای ادبی را در کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرب محتمل می کند.

مسئولان نهاد کتابخانه ها در شهرستان اسلام آباد غرب! لطفاً این مورد پیگیری شود.

 

۲)حملات جدی و چند باره ی هکرها به سایت مکتب اصالت کلمه، همزمان با ربودن «کتاب چشم های یلدا و کلمه _کلید جهان هولوگرافیک_» که خوشبختانه توسط مدیریت متخصص سایت تا کنون ناموفق بوده اند.

 

۳)حمله ی همزمان به پست ویکی پدیای «مکتب عدالت حقیقت گرا _شاخه ی حقوقی مکتب اصالت کلمه-» با وجود بیش از ۲۰۰ متفکر در حلقه ی مطالعاتی گروه حقوقی اصالت کلمه در هفته ی اخیر.

 

۴)حمله ی همزمان هکرهای مخالفان به صفحه ی تلگرام «دیدگاه اصالت کلمه» همگی در یک هفته و هک کردن این صفحه که البته این فقط یکی از چندین گروه تلگرامی مکتب بوده است.

 

۵)عدم اهدای تندیس و لوح کتاب برگزیده ی ادبیات سال ۱۳۹۶ کرمانشاه (جایزه ی احمدعزیزی) به جناب آقای رحمت غلامی نویسنده ی عریانیست کتاب «فاطمه خوشبخت» در ژانر فراشعر با وجود دریافت جایزه ی برترین کتاب _اگر چه مسئولان ارشاد قول صددرصد نیز داده بودند_ و عدم اعلام نام ایشان در گزارش رسمی و مصاحبه ی مسئولان استان با سایت ایسنا در مورد این جایزه ی ادبی؛ و البته زمستان گذشت و روسیاهی ماند به برخی مسئولان فرهنگی استان که در این مورد تحت نفوذ باندهای ادبی نقش داشتند.

 

۶)راه اندازی کمپین «نه به اصالت کلمه» به منظور عدم حضور شاعران و نویسندگان در همایش اخیر مکتب اصالت کلمه با عنوان «همایش مقاله نویسی قلم سبز مرصاد» _تنها همایش آکادمیک مقاله نویسی در تاریخ ادارات ارشاد و حوزه هنری استان_؛ که البته این نیز گذشت و روسیاهی ماند به دوستان کرمانشاهی.

 

۷)راه اندازی کمپین «نه به اصالت کلمه» برای عدم حضور در همایش نقد کتاب «چشم های یلدا و کلمه _کلید جهان هولوگرافیک_»، همایشی که در نهایت با حضور بیش از سی دکتر و پروفسور و عضو هیئت علمی دانشگاه و حضور پرشور مخاطبان برگزار شد به گونه ای که در تاریخ ادبیات استان، حوزه ی هنری و اداره ی ارشاد کرمانشاه تا کنون چنین جلسه ی نقد علمی و آکادمیک و حضور پرشوری برای نقد دانشورانه ی یک کتاب سابقه نداشته است. همایشی که پخش آنلاین آن در سایت های جهانی یوتیوب و آپارات، موجود و حضور مخاطبان آگاه از گروه های مختلف هنر، فلسفه، حکمت و ادبیات به تائید خود منتقدان، یکی از نکات برجسته و قابل تأمل و احترام این مکتب است.

این در حالی ست که در روز همایش هیچ صندلی ای خالی نمانده بود و ما شرمنده و نگران بودیم که: «ای وای! دوستان شاعرمان اگر تشریف بیاورند کجا بنشینند؟!» اما چون ساعتی گذشت خوشحال شدیم که دوستان به اراده ی خودشان نیامدند! شگفتا که برای همگی آنان همزمان در همان روز و دقیقاً در همان ساعت کار و مشکل پیش آمده بود!!! و دریغا که به جای این که ما به دلیل کمبود جا شرمنده ی ایشان شویم آنان شرمنده ی ما شدند!!! این نیز گذشت و روسیاهی ماند به دوستان هنرمند کرمانشاهی.

 

۸)تحریم مکتب اصالت کلمه بیش از شانزده سال توسط نشریات استان کرمانشاه با این هدف که صدای ما به گوش کسی نرسد و چیزی تکان نخورد غافل از این که هرگز احتیاجی به همیاری ایشان نبود آن چنان که امروز صدای مکتب اصالت کلمه نه تنها به محافل علمی و آکادمیک کشور رسیده بلکه فراتر از مرزها رفته و در حد بین المللی مطرح شده. نشریات هم ارزانی شاعران کافه نشین و دورهمی های انجمن های ایشان بلکه آن جا خیلی چیزها تکان بخورد! چه زیبا گفت اخوان ثالث بزرگ: «بی ادبی است، مدتی پیش رفته بودم انجمن ادبی!… به اندازه ای در انجمن های ادبی شاعر کشته شده است در جنگ جهانی دوم آدم کشته نشده است!» آن هم زمانی که هر استانی فوقش دو، سه انجمن بیشتر نداشت، نه اکنون که تعداد انجمن های ادبی از تعداد بانک ها بیشتر شده است و حاصل آن ها… بگذریم! البته این نیز گذشت و باز روسیاهی ماند به دوستان کرمانشاهی.

 

۹)مافیای ادبیات کرج آقایان «ج. ب» و «ع. ب» با فشار آوردن به مدیر محترم مجله ی سخن، آثار نزدیک به بیست واژانه نویس از اعضای مکتب اصالت کلمه در کرج را از لیست چاپ خارج کردند و بعد در صفحه ی تلگرام خود با افتخار از حذف این آثار یاد کردند! بلکه اصالت کلمه در کرج جان نگیرد! و ما هم به مدیر محترم مجله گفتیم: «اشکالی ندارد. بگذارید آن ها معروف شوند ما احتیاجی نداریم!»

 

«ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود می بری و زحمت خود می داری»

 

البته این هم گذشت و روسیاهی ماند به دوستان شاعر کرج!

 

البته این جنابان، فقط در مقابل مکتب اصالت کلمه، چنین رفتارهایی انجام ندادند و لطف ایشان فقط مختص مکتب اصالت کلمه نیست، جناب دکتر محمدسعید میرزایی-کسی که امروز در شعر مثلاً جوان کرمانشاه! اسطوره ی این جنابان در ادبیات است و همه در ظاهر سنگ ایشان را به سینه می زنند- نیز درددل هایی داشته اند آن گونه که جناب محمدسعید میرزایی در خطاب به صفحه تلگرامی shere_kermanshah@ پست کرده است: «لطف کنید از عکس من در ذیل نام شعر کرمانشاه استفاده نکنید. کرمانشاه فقط زادگاه من است و علی رغم بسیاری از خانواده های نجیبش هیچ خاطره ی خیلی خوشی از کرمانشاهی ها ندارم. متأسفانه از کرمانشاه علی رغم بعضی خوبانش جز حسادت و بدخواهی و تهمت و حقارت چیزی ندیده ام.»

 

مؤسسه ی فرهنگی_هنری قلم سبز مرصاد: زرتشت محمدی

 

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *