خانه / اخبار / معرفی مجموعه فراشعر «ماه نوشته های یک فرازمینی» به قلم شاعر عریانیست، دکتر مهوش سلیمان پور در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

معرفی مجموعه فراشعر «ماه نوشته های یک فرازمینی» به قلم شاعر عریانیست، دکتر مهوش سلیمان پور در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

 

انتشار پنجمین اثر مهوش سلیمان‌پور

تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱
مجموعه شعر «ماه نوشته‌های یک فرازمینی»، اثر مهوش سلیمان‌پور از سوی انتشارات واژانه راهی بازار نشر شده است.
انتشار پنجمین اثر مهوش سلیمان‌پور

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه فراشعر «ماه نوشته‌های یک فرازمینی» پنجمین اثر شاعر و نویسنده مهوش سلیمانپور (دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران) با مقدمه‌ای مبسوط در مورد ژانر واژانه از سوی انتشارات دیباچه منتشر شده است.

فراشعر ژانری است که برای شعر و همچنین داستان، وجودی قائم به ذات قائل نیست بلکه شعر و داستان را دو ساحت از دنیای بی پایان هنری کلمه می‌داند. قلم فراشعرنویس از شعرمحوری با تمام سبک‌ها و مکاتب شعری فراتر می‌رود و کلمه محوری را مقصود خود قرار می‌دهد. فراشعرنویس اصالت را در شعر نمی‌بیند بلکه اصالت شعر را در وجود بی‌پایان کلمه می‌بیند ولاغیر. فراشعر، فراداستان و فرامتن توسط آرش آذرپیک مطرح و به دنیای ادبیات معرفی شده و اصالت را در وجود کرانه‌ناپذیر کلمه می‌بیند.

در یکی از شعرهای این کتاب آمده است:
«در این متن
قرار است روح دختری
در یک پل حلول کند…
به تلخی‌های آغوش یک پروانه
وقتی عطر گل‌ها
به غیبت فکر می‌کند، فکر کنید»

مجموعه فراشعر «ماه نوشته‌های یک فرازمینی»، اثر شاعر و نویسنده مهوش سلیمانپور در ۱۴۳ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *