خانه / آکادمی عریانیسم / معرفی کتاب فراشعر عریانیستی «صبح به خیر پرنسس» به قلم بانو طاهره احمدی

معرفی کتاب فراشعر عریانیستی «صبح به خیر پرنسس» به قلم بانو طاهره احمدی

?دفتر فراشعر عریانیستی «صبح به خیر پرنسس» به قلم بانو طاهره احمدی با مقدمه ی استاد زرتشت محمدی پاییز ۹۹ توسط انتشارات دانشیاران ایران (تهران) به چاپ رسید.
مقدمه این کتاب برگرفته از تدریس مباحث علمی کتاب مستطاب «چشمهای یلدا و کلمه _کلید جهان هولوگرافیک_» توسط استاد زرتشت محمدی در اندیشکده‌ی کلمه گرایان ایران (اردیبهشت ۱۳۹۸) است.

متن پشت کتاب، سخنیست با آنان که بی‌شرمانه به انتحال ادبی در ژانر‌های ادبی مکتب اصالت کلمه دست زده‌اند: «مجموعه‌ی پیش رو دفتر تجربه‌های فراشعرانه‌ی بانو طاهره احمدی، از قلم‌های پرشور جنبش عریانیست‌های ایران است.
فراشعر ژانری است که در آن شاعر از سیستم‌های شعرمحورانه به گونه‌ای بسیط، فرادایره‌گون و همه‌جانبه فراروی می‌کند تا به جهان بی‌قید و شرط و بی‌پایان کلمه‌محوری نزدیک و نزدیک‌تر گردد.
فراشعر یک ژانر بسیط است که به دو گونه‌ی عمودی و افقی حرکتی فرارونده و عمیق دارد و در سیستم‌های مولتی‌فونیک و پلی‌فونیک برای نخستین بار دو فضا و ساحت نوین را به تاریخ شعر جهان افزوده است:
۱) تحلیل درونی_بیرونیِ کاراکترها
۲) دیالوگ_منولوگ‌محوریِ روایت‌ها

با آغاز دهه‌ی هشتاد و انتشار کتاب جنس سوم تقلید فراگیر توسط شعرا به گونه‌ای گسترده در قالب‌های کلاسیک و آزاد حتی زیر عناوین غیرمرتبط با جنبش عریانیسم اتفاق افتاده است.

امیدوارم شعرای ایران که به این شیوه‌ی نگرش و نگارش علاقه‌مندند دست از این گونه انتحال‌ها برداشته و صادقانه و عاشقانه آثار خود را با نام اصیل و واقعی آن یعنی «فراشعر» منتشر کنند.»

 

 

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نسخه ی الکترونیکی مقاله ‌ی «فرم در غزل معاصر با تکیه بر غزل مینی‌مال و گفتار آرش آذرپیک» به قلم بانوان نیلوفر مسیح و دکتر مهوش سلیمان پور (م.سوزان) در فصلنامه ی رخسار زبان

  نسخه ی الکترونیکی مقاله ‌ی «فرم در غزل معاصر با تکیه بر غزل مینی‌مال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *