خانه / اخبار / خبر انتشار کتاب «چشم های یلدا» در سایت خبرگزاری ایسنا

خبر انتشار کتاب «چشم های یلدا» در سایت خبرگزاری ایسنا

 

  •  سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۲
  •  دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  •  کد خبر: ۹۶۱۱۰۳۰۱۴۶۳

انتشار رمان «چشم‌های یلدا»

چشم‌های یلدا

 

 

کتاب «چشم‌های یلدا و کلمه – کلید جهان هولوگرافیک» نوشته آرش آذرپیک، هنگامه اهورا و نیلوفر مسیح منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که رمانی دوجلدی درباره مکتب فلسفی – ادبی اصالت کلمه (عریانیسم) معرفی شده در ۴۱۱ صفحه جلد اول و ۴۹۸ صفحه جلد دوم با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۴ هزار تومان در نشر روزگار راهی بازار شده است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: این کتاب در آغاز تنها قرار بود مانیفستی جامع باشد از آرا و نظریه‌های بنیان‌گذار و تئوریسین مکتب اصالت کلمه – آرش آذرپیک – اما به درخواست دو تن از شاگردانش یعنی نیلوفر مسیح و هنگامه اهورا به صورت دو داستان پیوسته و یا رمانی دوپاره درآمد.

ریشه فلسفه و ادبیات کلمه‌گرا نگرشی‌ است الهام‌گرفته از معجزه کلمه‌محور هستی‌بخش یکتا یعنی قرآن کریم و براساس طرح کرسی‌های نظریه‌پردازی، جنبش نرم‌افزاری و دیدگاه اسلامی – ایرانی کردن علوم انسانی پایه‌گذاری شده و بیش از یک دهه است که به جهان اندیشه و ادبیات معرفی و در زمینه آن چندین کتاب، رساله و پایان‌نامه چاپ شده و آثار و مقالات بی‌شماری نیز در نشریات انتشار یافته است.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «چشم‌های یلدا» رمانی‌ است جذاب که در آن فلسفه و ادبیات کلمه‌گرا تشریح شده و بی‌گمان اگر خوانش آن با ارتباط بی‌واسطه باشد نظرگاه مخاطب را به جهان، انسان، زبان و ادبیات به گونه‌ای همه‌جانبه‌ دگرگون خواهد کرد.

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *