خانه / اخبار / گزارش همایش مقاله‌نویسی قلم سبز مرصاد

گزارش همایش مقاله‌نویسی قلم سبز مرصاد

 

 

 

 

 

در روز پنجشنبه مورخه‌ی ۳۰/ ۶/ ۹۶ مراسم اختتامیه‌ی همایش مقاله‌نویسی قلم سبز مرصاد در سالن مجتمع غدیر شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار گردید. بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، برنامه با خیرمقدم ریاست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب (جناب آقای رضا عباسی) آغاز شد. سپس مجری توانمند برنامه جناب آقای دارابی با خوانش شعرهایی در میان برنامه با موضوع دفاع مقدس یاد شهدا را گرامی داشتند و مراسم با سخنرانی فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب (جناب دکتر افشین کریمی) دنبال شد. هم­چنین نمایندگان دیگر ارگان‌های دولتی از قبیل سپاه پاسداران، هلال احمر، بنیاد شهید، بهزیستی و… در این مراسم حضور داشتند.

 

کلیپ شعر جناب استاد آرش آذرپیک –بنیان­گذار و تئوریسین مکتب اصالت کلمه- با عنوان «چشمان مولانا علی» حال و هوای محفل را معنوی کرد و مراسم با سخنرانی جناب دکتر سعید امامی در مورد مراقبه‌ی شناور -یکی از مؤلفه‌های مکتب اصالت کلمه-  ادامه یافت. سپس جناب استاد آرش آذرپیک به عنوان دبیر همایش مقاله‌نویسی قلم سبز مرصاد سخنانی را در مورد آن مراسم ایراد فرموده و با خوانش شعر عاشورایی‌شان بار دیگر فضای جلسه را عطرآگین کردند. جناب میثم رجبی -نماینده‌ی داوران همایش- به نمایندگی از دیگر داوران یعنی جناب دکتر رزم‌دیده و جناب زرتشت محمدی، طی سخنرانی خود نکاتی را در مورد همایش مقاله‌نویسی عنوان و خاطرنشان کردند که این مراسم نخستین همایش مقاله‌نویسی علمی_پژوهشی است که در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار شده و استقبال از آن عالی بوده است. ایشان در ادامه ­ی سخنانشان به بیست و سه مقاله­ ای که به این همایش راه یافتند اشاره و عنوان کردند که تلاش می‌شود با توجه به استقبال صاحبان قلم در استان، این همایش در سال‌های بعد در سطح منطقه و به صورت ملی برگزار شود. مراسم با ارائه‌ی چکیده‌ی مقالات توسط نویسندگان برتر ادامه یافت. ابتدا بانو نیلوفر مسیح به عنوان استاد راهنمای خانم مهسا صفری و رعنا زهتاب چکیده‌ای از مقالات آن‌ها را ارائه داده و در ادامه بانو آوین کلهر خلاصه‌ای از مقاله‌ی خود را خواندند و مراسم با اعلام نتیجه­ ی همایش ادامه یافت. مقاله‌ی خانم مهسا صفری با عنوان «تفاوت‌های فراداستان پست‌مدرن و فراداستان کلمه‌محور» رتبه‌ی اول، مقاله‌ی بانو آوین کلهر با عنوان «فلسفه‌ی واژانه از نگاه مکاتب فلسفی وجودگرا» رتبه‌ی دوم و مقاله‌ی «واژانه و هنجارگریزی» به قلم  بانو رعنا زهتاب رتبه‌ی سوم را کسب کردند و مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر به سه نفر برتر با حضور مسئولین حاضر در جلسه پایان یافت. هم­ چنین به آقایان آریو همتی و حسن خداکرمی و خانم‌ها طاهره احمدی و هدیه قلی‌یار هم لوح تقدیر و جوایزی تقدیم شد. به امید توفیق روزافزون برای این عزیزان و به امید شکوفایی بیشتر مکتب اصالت کلمه.

یا حق

 

 

 

 

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *