خانه / اخبار / گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از خبر چاپ کتاب «عاشقانه های آخرین ملکه هخامنشی» به قلم بانو مارال مولانا

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از خبر چاپ کتاب «عاشقانه های آخرین ملکه هخامنشی» به قلم بانو مارال مولانا

 

برای خوانش آنلاین خبر کلیک کنید.

 

کد خبر ۸۳۳۶۹۷۹۳

 

فرهنگ کتاب و ادبیات

عاشقانه‌های آخرین ملکه هخامنشی، روی پیشخوان کتاب

 

تهران-ایرنا- «عاشقانه‌های آخرین ملکه هخامنشی» مجموعه فرامتن‌های مارال مولانا که در مکتب اصالت کلمه نوشته شده است.

«عاشقانه‌های آخرین ملکه هخامنشی» مجموعه‌ای است که نویسنده‌اش، مارال مولانا نام آن را فرامتن نهاده است، کتابی که پیرو مکتب اصالت کلمه است.

این کتاب در دو بخش، یکی مقدمه‌ای بلند که درباره انواع فرامتن و تشریّحِّ ّفلسفه مکتب اصالت کلمه است که نیم بیشتر کتاب را در بر گرفته است، در بخش دیگر فرامتن‌های مارال مولانا را می توان دید که به نوعی به عمل درآمدن تئوری‌های مقدمه محسوب می‌شود.

مارال مولانا، متولد مرداد ۱۳۶۵ در گرگان است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آمل گرفته است.

در پشت جلد کتاب آمده است: این مجموعه نخستین مجموعه مستقل ژانر فرامتن در ادبیات جهان است که در صفحات آغازین پیش گفتار آن نخستین مرامنامه از بوطیقای فرامتن نویسی آمده است.

نمونه‌از از فرامتن‌های کتاب: «در آغوش اردیبهشتی‌ات*بنفشه‌ای کبود می‌روید*هم‌خانه خزان می‌شوی*و هزار کبوتر گریان در مسیر آسمان*وارونه پر می‌کشند* قفس نام دیگر توست* حک شده بر سقف رویاهایت»

با توجه به اینکه فعالیت مکتب اصالت کلمه در راستای جنبش نرم افزاری، کرسی های نظریه پردازی و اسلامی ایرانی کردن علوم انسانی است و نقدی جدی و دانشورانه بر نظام فلسفی اومانیستی غرب دارد آرش آذرپیک در این کتاب زیربنای تعریف کلیدواژگان وجود، جوهر، ماهیت و عرض را با نگاهی توحیدی در یک نظام فلسفی اسلامی ایرانی تغییر و تعالی داده و ضمایری مانند دگرآگاه و خودآگاه جمعی را در نقد نگاه تحلیلی و محدود فرویدی به روان انسان، معرفی کرده است. هم چنین فقر مقوله اندیشی که باعث شده مکاتب مشاء، اشراق و حکمت متعالیه با تمام اصالت و والایی پیرو ارسطو بوده و هیچکدام نتوانسته اند ارائه دهنده نظریه های نوین در شاخه های مختلف علوم انسانی همانند روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، ادبیات و… بشوند به زیبایی بیان شده است.

مکتب اصالت کلمه در ادبیات با عنوان «مکتب ادبی اصالت کلمه» به عنوان اولین مکتب جهانشمول در مشرق زمین و در حقوق با عنوان «مکتب عدالت حقیقت گرا» به عنوان اولین مکتب علمی در حقوق ایران شناخته شده که در مجامع علمی و دانشگاهی معتبر کشور با نوشتن کتاب های مرجع، رساله ها، پایان نامه ها و مقالات علمی فراوان بر اساس تئوری و مؤلفه های اصالت کلمه درخشیده و با استقبال شایانی مواجه شده که نمونه هایی از آن در سایت www.orianism.com موجود است.

«عاشقانه‌های آخرین ملکه هخامنشی» از سوی نشر اریکه سبز در ۲۴۴ صفحه به چاپ رسیده است.

 

 

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *