خانه / اخبار / پایان نامه کارشناسی ارشد جناب آقای میثم میرزاپور بر اساس مؤلفه های مکتب اصالت کلمه

پایان نامه کارشناسی ارشد جناب آقای میثم میرزاپور بر اساس مؤلفه های مکتب اصالت کلمه

 

پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی زبان و ادبیات فارسی جناب آقای میثم میرزاپور بر اساس مؤلفه های مکتب اصالت کلمه

در روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۵ آقای میثم میرزاپور در دانشکده ی تحصیلات تکمیلی واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از پایان نامه ی کارشناسی ارشدشان دفاع کردند.

عنوان پایان نامه ی ایشان «اصالت کلمه در آثار آرش آذرپیک و مهری مهدویان» بود.

در ابتدای جلسه دکتر الیاس نورایی – مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه- که استاد راهنمای آقای میرزاپور بودند ضمن خیرمقدم خدمت حاضران و هیئت داوران و تسلیت ایام عزاداری آقا اباعبدالله الحسین چند دقیقه ای به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر نورایی درباره ی عنوان پایان نامه و تلاش دانشجو درباره ی چگونگی انجام این تحقیق و نیز مراحل آن صحبت کردند.

دانشجو میثم میرزاپور خطابه اش را با خیرمقدم و تشکر از استاد راهنما، خانم دکتر لرستانی -داور داخلی-، خانم دکتر فیاض منش – داور خارجی- و سرکار خانم دکتر زیرک ساز مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه آغاز کردند.

آقای میرزاپور صحبتشان را با ادبیات پست مدرن و ادبیات معاصر شروع کرده سپس در مورد زندگی نامه ی ادبی جناب استاد آرش آذرپیک، مکتب اصالت کلمه و مؤلفه ها و پیشینه ی آن و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند توضیحاتی دادند. سپس به بیوگرافی بانو مهری مهدویان و آثارشان پرداختند.

چگونگی تدوین فصل های پایان نامه که شامل تعریف ها و مبانی نظری، کلیات پژوهش و نیز فصل سوم که فصل آخر و اصلی پایان نامه است در ابتدای صحبت ها مطرح شد. در ادامه آقای میرزاپور پرسش های پایان نامه و اهداف تحقیق و توضیحات مختصری درباره ی نحوه ی تنظیم نامه و مشکلات پیش رو و مدت زمانی را که صرف انجام این تحقیق شده بیان کردند.

در انتهای خطابه دانشجو نتیجه گیری کلی خودشان را از این تحقیق شامل نقاط قوت و ضعف مکتب ادبی اصالت کلمه و مؤلفه های به کار رفته ی مکتب در آثار این دو شاعر و نویسنده، استفاده از پارامترهای مورد نظر مکاتب دیگر برای ایجاد صلح در بین مکاتب ادبی و دیگر مواردی که ذکر همه ی آن ها در این جا نمی گنجد بیان کردند.

با پایان یافتن خطابه، جناب آقای دکتر نورایی با تشکر از دانشجو و تلاششان در راستای این تحقیق، دقایقی به دفاع از دانشجو پرداخته و خاطرنشان شدند که ممکن است مطرح شدن و مورد استقبال قرار گرفتن این مکتب ادبی در مغرب زمین طرفدارانی را جذب خودش کند. با پایان یافتن صحبت های دکتر نورایی، ایشان به هیئت داوران اعلام کردند که نکات مورد نظرشان را بیان کنند.

در ابتدا سرکار خانم دکتر لرستانی (مدیر گروه سابق زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد کرمانشاه) حدود ۳۰ دقیقه به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانم لرستانی نقاط ضعف پایان نامه را یک به یک شرح دادند و یادآور شدند که یک تحقیق خوب با موشکافی دقیق و تیزبینی استادانه خواهد توانست مخاطب را قانع کند. دکتر لرستانی هم چنین از جرأت و جسارت دانشجو در انتخاب این موضوع سخت و نیز مشکلات پیش رو از دانشجو و استاد راهنما تشکر و قدردانی کردند و سؤالاتی هم از دانشجو پرسیدند که ایشان به تمامی آن ها پاسخ دادند.

با تمام شدن صحبت های خانم لرستانی، نوبت به خانم دکتر فیاض منش رسید که داور خارجی جلسه دفاع بودند. خانم فیاض منش گفتند که هدف از این صحبت ها و بیان نظرات، صرفاً برای انجام بهتر و موفق تر پژوهشی هاست .

استاد فیاض منش در ادامه درباره ی فصل بندی و چگونگی چیدمان و ساختار اصلی مطالب و نیز اشتباهات تایپی و نکات مهم دیگری که در متن بود  مواردی را بیان کردند.

در ادامه ی جلسه خانم دکتر زیرک ساز که میزبان جلسه بودند به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان هم نکات خوب و مفیدی را درباره ی مراحل انجام تحقیقات و پژوهش ها و ساختار کلی آن ها بازگو کردند. خانم زیرک ساز افزودند که این پایان نامه آبروی دانشگاه شهر ما می باشد و همه باید دست به دست هم دهیم و اگر نقصی در آن وجود دارد بر طرف کنیم.

با اتمام صحبت های هیئت محترم داوران، آقای نورایی برای نمره دادن به پایان نامه چند دقیقه از حضار وقت خواستند.

بعد از حدود  یک ربع ساعت شور هیئت داوران به پایان رسید و همه ی حاضران در جلسه قیام کردند.

آقای دکتر نورایی ضمن قرائت صورتجلسه ی دفاع، اعلام کردند که نام برده موفق شده با کسب نمره ی ۱۸ از ۱۸ از پایان نامه شان دفاع کند.

با اعلام نمره و صورتجلسه، اشخاص حاضر در سالن به تشویق دانشجو پرداختند و جلسه دفاع به پایان رسید.

درباره ی هنگامه اهورا

شاعر و داستان نویسِ عریانیست، عضو مکتب اصالت کلمه و دایره ی مطالعاتی قلم، مسئول روابط عمومی اصالت کلمه و دانش آموخته ی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی

همچنین ببینید

نخستین نشریه ی تصویری در ایران   نشریه ی تصویری «دنیای کلمه»   زیر نظر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *